sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

terveisiä englannista

Täällä sitä nyt ollaan, Englannin Norfolkissa!

Tänään on vasta mun viides päivä, mutta tuntuu siltä kuin olisin ollut täällä jo viikkoja. Perhe on tosi ihana, juuri sellainen, miltä vaikuttikin - ehkä jopa vielä mukavampi. Tytöt ovat suloisia, ja ovat ottaneet mut hyvin vastaan. Pienempi tosin on (aivan ymmärrettävästi) alussa hieman ujostellut, mutta on nyt jo tottunut muhun.

Tunteet olivat aluksi jokseenkin ristiriitaisia. Kun saavuin, kaikki oli jännittävää ja ihanaa, mutta jossain vaiheessa ekaa iltaa tajusin, etten olekaan lyhyellä reissulla, vaan oikeasti muutan tänne seuraaviksi, melkein viideksi kuukaudeksi. Koti-ikävä oli siis ensimmäisenä iltana aika kova, mutta nyt on jo paljon positiivisempi fiilis. Viihdyn täällä. Skype ja Whatsapp toimivat, jos ja kun haluaa yhteyden Suomeen ja alan kotiutua oikein hyvin. :)


Hostvanhemmat ovat todella mukavia ja hauskoja, ja ollaan juteltu joka ilta pitkään illallisen äärellä. Oon kertonut paljon Suomesta ja hostisä on ollut kiinnostunut myös suomen kielestä. He ovat myös kyselleet, mitä kaikkea haluaisin Britanniassa tehdä, ja suunnittelivatkin jo meille elokuista reissua Skotlantiin! Hostäiti on myös kaltaiseni Potter-fani, ja lupasi viedä mut vierailemaan Harry Potter -studioille, jei. Todella ihana perhe mulla täällä siis, vaikkei se omaa tietenkään voita. ♥


Mun huone on myös tosi ihana. Ovessa on mun nimikirjaimet, mulla on omassa käytössä iso sänky ja sängynpäädyssä on supersöpö senkki! Oon niistä jotenkin tosi innoissani, haha. Huone on juuri sopivan kokoinen (isompi kuin mun oma huone Suomessa) ja on kiva, kun talossa on oma rauhallinen soppi, jonne tarvittaessa vetäytyä.

Britanniassa on muuten tänään äitienpäivä, joten käytiin sen kunniaksi syömässä lähikaupungissa. Ilma on ollut viime päivinä upea, todella lämmin - vajaat 20 astetta - ja nautittiinkin sen vuoksi jälkiruoka ravintolan puutarhassa. Eilen pääsin tutustumaan Norwichiin, joka on Norfolkin keskus. Sieltä tuli kuitenkin otettua niin monta kuvaa, että taidan omistaa niille ihan oman postauksensa... 

Huomenna alkaakin sitten normaali arki! Tästä se lähtee.

3 kommenttia

piristä päivääni kommentilla! ♥ ✉