maanantai 7. huhtikuuta 2014

nostalgiamatka rannikolla

Lauantaille sattui lämmin ja kaunis päivä, joten pääsin taas työviikon päätteeksi reissaamaan hostperheen kanssa, tällä kertaa Norfolkin pohjoisrannikolle! Otettiin ensimmäisenä suunnaksi pieni, suloinen rantakaupunki nimeltä Sheringham.

Itse luulin, että viettäisimme vain pari tuntia rannalla, siis hiekalla, sillä hostäiti nimenomaan puhui "rannalle menemisestä". Ilmeisesti brittien käsitys rannalla olemisesta on kuitenkin hiukan erilainen kuin suomalaisten, sillä varsinaista rannalla olemista sisältyi ohjelmaan varsin vähän - lähinnä tuijottelimme merelle hetken aikaa ja söimme lounasta sen läheisyydessä. Itse ranta-osuuden vähäisyys ei kuitenkaan ollut mitenkään huono juttu! Itse asiassa reissu osoittautui varsin positiiviseksi yllätykseksi odotuksiini nähden. :)

Retken pointtina oli itse asiassa junamatka Sheringhamista toiseen pikkupaikkaan, Holtiin - eikä kyseessä ollut mikä tahansa junamatka, vaan ajelu vanhan ajan höyryjunalla! Tuli ihan Tylypahkan pikajuna -fiilikset, hihii...

Sekä Sheringhamin että Holtin asemat olivat todella suloisia, molemmat sisustettu menneen ajan tyylisiksi sekä sisältä että ulkoa mm. kauniilla matkalaukuilla ja maitotonkilla sekä vintage-mainoksilla. Bongasin myös vihdoin niitä kuuluisia punaisia puhelinkoppeja!

Holtin asemalta jatkettiin vielä matkaa keskustaan vanhanaikaisella lontoolaisella double decker -bussilla. Perillä sitten kierreltiin, käytiin syömässä jäätelöt ja leikittiin lasten kanssa puistossa.

Takaisin ajeltiin vähän modernimmalla junalla (lähinnä veturi oli uudempi, vaunut edelleen vähän vanhempaa kalustoa), syötiin päivällinen ja pakkauduttiin takaisin autoon. Tytöt simahtivat heti ensimmäisten viiden minuutin aikana - myös perheen pienin, joka ei yleensä autossa nuku. Taisi olla hieman väsynyttä porukkaa. :D

Kun illalla saavuttiin kotiin, oltiin kaikki aivan uuvuksissa. Kyllä se vaan kahden lapsen ja koiran kanssa matkustaminen on raskasta, taidettiin olla aikamoinen seurue... Hauskaa kuitenkin oli, rakastan kierrellä tätä ihanaa, ihanaa maata ja nähdä uusia paikkoja! Mun hostperhe on kyllä todella ihana, kun ottaa mut mukaansa kaikille seikkailuille. Muutenkin tullaan niin hyvin juttuun.

Ensi viikolla onkin jo pääsiäinen, jolloin me lähdetään Walesiin, jihuu!

6 kommenttia

1. Vitsit miten nätin näköstä! Mä oon huomenna lähdössä reissuun (matkasuunnitelmat näkyy blogissa huomenna kans ;)) ja nyt harmittaa vähän, ettei aikaa riitä Brittien länsirannikolla tai erityisemmin etelään... Mutta mutta, kaikkea ei voi saada!

1. Nättejä paikkoja täällä Britanniassa kyllä riittää ♥ Voi kun kiva, mukava päästä lukemaan myös sun reissujuttuja! Kenties niistä saa vinkkejä omiinkin kohteisiin... ;)

2. Ihania kuvia, toi höyryjunamatka oli varmaan ihan mieletön kokemus ja voin kyllä uskoa että Tylypahkan pikajuna tuli mieleen haha :--D

1. Kiitos! Oli kyllä aika siistiä, varsinkin kun en ikinä oo höyryjunalla matkustanut :---)