torstai 31. heinäkuuta 2014

tällä tiellä kulkenut oon vähän aikaa

Vähän taas tällaista sekalaista kuulumispostausta tänne muiden juttujen väliin :)

Tänään on torstai, eli huomenna alkaa loma! Loma, loma, loma. Pohjois-Wales, hostperhe ja minä. Oon oottanu tätä reissua koko kesän, ja huomenna päästään vihdoin tien päälle. Pois täältä tasaisen lättänästä Norfolkista kukkuloiden ja vuorien keskelle! Meillä on tosi söpön oloinen lomamökki vuokrattuna Caernarfon-nimisen pikkukaupungin läheltä, ja se tuleekin reissulla toimimaan meidän pääasiallisena tukikohtana.

Suunnitelmassa on mm. junailla itsemme vuorenhuipulle, vierailla parissa vanhassa linnassa, nähdä sukulaisia, olla rannalla (jos säät suosivat) - ja mitä sitä vielä keksitäänkään. Varmaan joku päivä kiertelen jossain vähän yksikseenkin.


Viime viikonloppuna mun piti tavata yksi toinen suomalainen tyttö, joka myöskin työskentelee tällä alueella au pairina. Sain kuitenkin totta kai jonkun vatsatautipöpön juuri perjantai-lauantaille, joten en sitten päässyt häntä Cambridgeen näkemään... Tapasin tän tytön muuten junassa matkalla kotiin Stanstedin lentokentältä suomeilureissun jälkeen. Eli oltiin samalla lennolla, samassa junassa, vieläpä samassa vaunussa... ja vielä tutustuttiinkin välikäden kautta. Aika hauska sattuma kuulkaas! Pitää yrittää järkätä uusi tapaaminen jollekin elokuun viikonlopulle.

Oon muutenkin vähän aktivoitunut kavereiden etsiskelyssä, liityin just pariin Facebook-ryhmään... Mun hostperhe on niin ihana, että vietän tosi mielelläni heidän kanssaan aikaa myös viikonloppuisin, mutta onhan se ihan kiva tutustua muihinkin ihmisiin. Vois vaikka löytää jonkun, jonka kanssa reissata jonnekin vähän kauemmaksi viikonloppureissulle. Saas nähdä. Tiedän ainakin kaksi tyyppiä, jotka tänne puoliskolle palloa ovat syksyn aikana muuttamassa, joten ehkä tässä vielä kavereita löytyy. :)


Mitäs muuta tässä viime aikoina on tullut puuhailtua... Oon innostunut taas aloittamaan lenkkeilyn. Ainakin jollain tapaa. Välillä huvittaa, välillä ei niinkään. Kun vaan yrittää potkia itseni ylös sohvannurkasta ja lähteä ulos, niin kyllä se siitä. Oon myös kokkaillut paljon ja kokeillut paljon uusia ruokia niiden mun iänikuisten makaronilaatikoiden ja lasagnejen (vaikka hyviä ovatkin) rinnalle. Täytetyt paprikat, chili con carne ja avokadopasta on mun tän hetkisiä lemppareita. Seuraava askel vois olla keitot.

Sää on täällä - kuten ilmeisesti myös siellä Suomen päässä - ollut aurinkoinen, hiostava ja helteinen. Nukkumisesta ei meinaa tulla mitään, kun on niin tukalaa. Mun puolesta nää lämpötilat sais jo vähän laskea ja se ihana syksy alkaa pikkuhiljaa tulemaan... Telkkaristakin tulee tähän vuodenaikaan pelkkiä uusintoja! Lomalle toivon kuitenkin paljon upeita ja aurinkoisia päiviä! ...mutta sen jälkeen se syksy sitten. ;)


Loma, loma, loma. 
Yksi postaus on ajastamassa, mutta nähdään oikeasti puolentoista viikon päästä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

piristä päivääni kommentilla! ♥ ✉